måndag 19 mars 2012

Just nu är det ingen fara på taket.


Just nu är vårt hem ett kaos av högar med kläder och högar med fiskeprylar. Jag har tagit min uppgift på stort allvar och sorterat samtliga barnens och mina egna kläder minutiöst. Så det ligger en gigantisk Afrikahjälpenhög i sovrummet, ett par IKEAkassar fyllda till bredden som har destination lillasyster med familj och sedan har vi en stor Traderahög i Ines spjälsäng. Fiskeprylarna ockuperar hela vardagsrummet, så där kan jag inte lägga något. Fast det gör ingenting. Jag går liksom mest runt och småmyser i kaoset. För det är ju för ett gott ändamål, och får mig att se framåt. Mot en ljusare och varmare framtid liksom.

Just nu är det dessutom storm på sjön. Vilket är komiskt faktiskt, för senast i förrgår när jag satt och kände mig upprörd över att vi kanske inte skulle få upp en ränna under helgen (vilket vi fick!) så sa Jimmy att "-ja, men det stormar ju inte iallafall".  För förra året när isen var på väg att smälta bort så kom en storm och rev upp hela sundet och drog med sig både båtar och bryggor. Vi vill helst inte lösa isläget på det viset i år. Helst. Fast, som sagt, idag blåser det storm så oddsen för en favvo i repris ser ju rätt fina ut. Jahapp. Finns inte mycket att göra. Inte mycket mer än att längta efter vitsippor, soluppgångar över vattnet, bad från bryggan och sedan, efter allt detta fina, en resa till andra sidan jordklotet.

Så jag tar det lugnt. Det blir nog bra det här.
Tillslut.


1 kommentar:

  1. Låter helt underbart med en sån storrensning. Blir faktiskt lite sugen på rejäl genomgång jag också. Undrar bara var jag ska börja? :)

    Kramar Kicki

    Håller tummarna för att det mojnar förresten. Det låter inte något vidare med reprisen...

    SvaraRadera