torsdag 8 mars 2012

Lite bloggkärlek till några bloggkvinnor på Internationella kvinnodagen. Liksom.

Jag vill bara sprida lite löööv till några bloggar som jag gillar av olika skäl och just idag tyckte jag att det passade extra bra. För att fira kvinnodagen ni vet. Jag kan inte nämna alla tjusiga som jag klickat mig in till det senaste halvåret förstås, men några stycken av de jag läst längst kan jag ju bjussa på.

(Klicka på ordet "HÄR" så kommer ni som genom magi till en helt annan blogg. Teknikens under.)
Som den HÄR bloggen. Den skrivs av en pärla som är klok och bra på många sätt och som dessutom är grym på att fixa å trixa med bilder. Tycker jag om!

Eller som den HÄR, som jag har länkat till tidigare för att jag tycker hon är störtskön, och för att vi egentligen är samma person, tror vi iallafall ibland, och det gör ju det hela en smula specialspännande.

Eller vad sägs om den HÄR fina, goa bloggerskan, som har en blogg full med inspirerande inredningsbilder. Sådant gillas massor!

Och den HÄR avslutningsvis, för att det är en annan kul och klok fru (la ni märke till hur tjusigt jag smusslade in lite komplimanger till mig själv också mittialltihopa? Listigt.) som skriver den (och för att jag tänker att om jag smörar liiite till så kanske hon går med på att ge bort sin fantastiska gård i Skåne till mig. Då borde ju det här göra susen tycker jag. Kanske.) Hon har varit på charterresa nyligen oxå, det var kul. För alla utom henne alltså.

Förresten, den HÄR också, en härlig kvinna med ett fantastiskt fint hus och massor med bra pysseltips. Alltid en inspirationskälla när man ifrågasätter sitt hem. M-m.

Jaa, det finns fler, fler, fler som jag vill och ska länka till, men inte idag. Jag vet att ni inte har tålamod och tid med sådant.

Härlig kvinnodag på er, se till å fira ordentligt för det är ni värda!

6 kommentarer:

  1. Det är så härligt, man landar på din blogg genom en annan blogg och sen får man öppna dörrar till fler bloggar!
    Tack!
    Ha en fin dag!
    C

    SvaraRadera
  2. Åh, tack snälla söta du. Här sitter jag hemma och slurfar (slösurfar) och tycker synd om mig själv, då jag aldrig blir frisk någon gång. Och så kommer jag hit och får bli både glad, mallig och rörd. Nu ska jag hoppa in i duschen och passa på gråta lite. (Ja det är sån sinnesstämning jag befinner mig i idag). Tack, du är inte så tokig själv förresten, inte så tokig alls :) ..

    Kram Victoria

    SvaraRadera
  3. Haha specialspännande, ja det är det minsann! Kan meddela att om jag bara hinner läsa en blogg per dag så är det din som ligger högst upp på listan!

    Hoppas du får en bra kvinnodag och att de andra (något mindre) kvinnorna i din familj är snälla - och framför allt inte sjuka! (stackars liten!)

    kram!

    ps. Väskan - vill du ha den eller ska jag sälja den till annan? Du är liksom längst upp på den listan också - om du vill alltså!

    SvaraRadera
  4. Gulliga underbara människa! Om du visste vad du gjorde för en sjuk stackare idag. Blåste lite liv i eländet, det gjorde du minsann :)
    Massor med kramar till dig!
    ♥ ♥ ♥ ♥
    Kicki

    SvaraRadera
  5. Åhhh nu blev jag lite generad. Tack frun!!
    Din blogg tittar jag efter varje morgon för att se om den har uppdaterats, vilket den oftast har.
    Jag älskar att följa dig i ditt äventyr med tre barn och man. Oavsett om du bor på en ö (vilken undrar jag ;-)) eller bor utomlands.

    Kram LiseLotte

    SvaraRadera
  6. Tack så mycket. Det är ju nästan så du lyckades göra fru Sederblad tårögd så här på morgonkvisten. Tack för att du livar upp min vardag. Du är en rolig jäkel! Och du, du är hjärtligt välkommen hit en morgon mitt i smällkalla vintern (jag tänker mig ungefär som förra vintern). Sådana dagar byter jag bort mitt boende mot ett studentrum i en källare utan fönster. Rakt av! Men inte annars ;-).

    SvaraRadera