tisdag 6 mars 2012

Pannkakan är ersatt

Vi satt och åt på restaurang häromdagen, som vi gjort varje dag sedan vi åkte hit för övrigt. Under måltiden så diskuterade vi vilken mat som var vår favoritmat. Emil deklarerar högt. "-Ja asså, det är verkligen så, att pannkakor som jag älskade mest förut, de finns inte ens med på listan längre". Jag och Jimmy tittar storögt och förhoppningsfullt på Emil, för han har varit otroooligt kräsen när det gäller mat de senaste 5-6 åren. "-Jasså, vad roligt Emil" säger Jimmy "-vad är det här i Malaysia som har ersatt pannkakor då?"

Jag väntade med spänning på svaret, skulle det bli Tom yam? Eller Laksa? Eller kanske Mee goreng?


Här kommer listan:
1. Pizzan på restaurangen Bora Bora
2. Fried rice på Bali Hai
3. Hamburgare vartsomhelst

Japp. Vi får vara glada för det lilla i det här läget. Även om jag måste säga att listan från förr, dvs:
1. pannkaka 2. pizza 3. hamburgare, åtminstone var möjlig att tillreda i Sverige.


Jag menar: Fried rice iallafall. Det var ju nytt. Liksom

1 kommentar: