måndag 26 mars 2012

Physalis är gott helt enkelt.

-Varsågoda! (mammaFroby ställer fram en skål physalis)

-Mmm...smask...mums... (Ingrid äter upp typ 7 stycken)

-Spara några till Emil är du snäll (säger jag)

-Såklarrrt! (morrar dottern, som om jag är knäpp som ens behöver säga det)

-Smask....mums...(Ingrid äter 4 till)

-Ingrid, spara några snälla (säger jag)

-Jag skaaa sa jag ju (säger Ingrid och skalar en till och  fortsätter tugga)

-Vet du, nu räcker det tycker jag (lutar mig fram för att ta skålen)

-Okej mamma (säger hon mycket glatt och välanpassat), jag ska bara ta två till. Okej mamma? Bara två?

-Ja, okej, men sedan är resten Emils.

-Ja då. Nu tar jag två (sänker rösten till en viskning) eller feeem...


Näpp. Jag kan inte vinna med henne. Aldrig.

2 kommentarer:

  1. Det låter som om våra döttrar gått samma kurs i förhandlingsteknik. Vi borde kanske anmäla oss vi också?

    (fast det ÄR faktiskt svårt att sluta äta physalis)

    Kram!

    SvaraRadera
  2. *skratt* en riktigt slug liten tjej. Härligt :)

    SvaraRadera