fredag 2 mars 2012

Snorfest och lite annat som försämrar dagsformen.


Det var ett tag sedan nu faktiskt. Många månader sedan till och med. Trots detta känns det ju oerhört bekant, tyvärr. Det här med barn som är varma, gnälliga, slemmiga och som inte sover längre perioder utan liksom lite duttvis hela dygnet. Inte så himlans kul. För att öka på min intesåtoppenkänsla så har smittan dessutom förts över till tjejerna i familjen medan männen som vanligt går omkring heeelt oberörda. Konstateras kan alltså att humör och motståndskraft mot sjukdomar hör ihop rent genetiskt. Skitbra. De fredliga är alltid friska, de aggressiva blir lätt sjuka. Där har naturen verkligen tänkt till. Eller? I'm not so sure faktiskt.

För övrigt spelade vi kort i går, som vanligt. Trettioett spelade vi, som vanligt. Jimmy vann, som vanligt (förutom ibland, när Emil vinner). Jag blev utspelad först, som vanligt. Å så drar jag till med den gamla dängan: "-Otur i spel, tur i kärlek"... tills jag inser att dett alltså innebär... vänta nu...joo, det innebär att JAG har otur i spel, men har hittat Jimmy = tur, men att Jimmy har tur i spel men OTUR som är gift med... Japp, MOI.

Va faen! Liksom.

3 kommentarer:

  1. Härlig bild på barnen, fint att även den minsta får vara med och spela, det ska börjas i tid. Krya på er!

    Kram Victoria

    SvaraRadera
  2. Haha, å vad jag känner igen det där resonemanget. Det funkar ju så bra när jag bara tänker på mig. Men när jag sen då inser vem som vinner så... ja då är det ju inte lika roligt längre ;)

    Krya på er!

    Jamtlandshanna

    SvaraRadera
  3. ha ha ha , jamen det blev ju fel:)~ Han har då verkligen tur i bägge vill jag påstå:)))) vackra människa, underbar bild på era underbara barn:) kramkram å ha en strålande dag!

    SvaraRadera