onsdag 28 mars 2012

Tips om du har en diamantring:

Låt den definitivt inte ligga framme! För då kanske någon i familjen får för sig att garnera sin gigantiska koja (bestående av samtliga kuddar och täcken i huset) med den och placera allt detta i din dubbelsäng. Sedan tvingas du och din MYCKET stressade make leta efter den i typ en halvtimme innan ni tillslut hittar den i den skyldiges kuddfodral. Under den halvtimmen har ni hunnit väcka bebisen med att riva er dubbelsäng tills den kollapsar på golvet och vifta runt med en ficklampa likt en ljusshow. Sedan hinner ni förmodligen beskylla varandra för att ha  lyckats packa in den i ett paket till en köpare på Tradera. Det i sin tur innebär att ni verkligen tvingas fundera på hur man ska formulera sig i ett mejl till dessa 24 främmande människor för att i sådant fall få tillbaka ringen.

Nej. Lämna den för Guds skull inte framme.

3 kommentarer:

  1. Vågar inte ta av mig mina. Något sånt där skulle kunna hända i mitt hem också. Tur att ni hittade den. Ciao

    SvaraRadera
  2. Mina passar inte längre, så de ligger i väntan på ett smalare mig. Väl förvarade utom räckhåll för barnfingrar. Väl det.
    En kompis till mig bakade in sina ringar i en kaka. Blev inte någon bjudkaka av den :)
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Inte att förakta döskalleringar....de gör inte lika ont att ersätta ;-)
    Liselotte
    "a piece of happiness"

    SvaraRadera