torsdag 1 mars 2012

We´re ba-ack!

G-hotel alltså. Det är såååå skönt! Jag älskar det här stället. Jag blev helt varm i hjärtat när snubben som öppnade vår taxidörr tjoade "Welcome back mam from Langkawi!". För att inte tala om hur det kommer att låta vid frukosten imorgon. Det är som om min stora malaysiska familj jobbar här. Eller så är det ett 5-stjärnigt hotell vars anställda får betalt för att få oss att känna oss välkomna. Oavsett:
I löv them!

Båtresan hem gick sådär kan man säga. Ingrid skrek falsettskrik flera gånger och nöp mig i armen av ren och skär tristess vilket fick de brittiska damerna framför oss att smacka med tungan och ge oss sura blickar. Som om det skulle hjälpa liksom. Sedan lyckades jag spräcka datorskärmen med min röf när jag skulle kliva förbi buffelIngrid i hennes stol samtidigt som hon kollade på film. M-m, det gjorde jag bra. Så nu sitter jag och skriver samtidigt som jag stirrar på en skärm som flimrar i grönt, vitt och lila. Vackert förstås, men inte fullt lika effektivt som innan. Tur att vi har en HDMI-kabel så jag kan läsa på tv:n.

Japp, som ni hör har det varit en galen dag. Här kommer de sista Langkawi-bilderna från i morse:





Å imorrn ere fredag!
Puss å kram!

4 kommentarer:

  1. Underbart kort på sonen som flyger på rygg.

    SvaraRadera
  2. Alltså, det låter ju rätt okej att "komma hem" till ett femstjärnigt hotell. :)

    Det där akvariet hade treåringen älskat, hon är besatt av hajar. (när hon inte är besatt av prinsessor alltså)

    kram

    SvaraRadera
  3. Avis? Jag? Nej, jag har ju precis varit i Puerto Rico...

    SvaraRadera
  4. Det där är dottern som flyger, de turas om medan jag och Ines mest flyter runt och gör pruttljud med munnen :)

    Akvariet med hajar väckte fascination även hos de här barnen, och de vuxna. Rätt läskiga djur faktiskt.

    Ja, jag veeet ju att du verkligen rekommenderar charterresor till Puerto rico, ska överväga att ge det till nån jag ogillar skarpt i julklapp., När jag blir biljonär alltså.

    kram på er!

    SvaraRadera