onsdag 4 april 2012

Åsså tar vi det en gång till...

Så måste det ju bli. När man ännu en gång åker till BVCläkartiden dagen FÖRE man egentligen har sin bokade tid. Då måste man göra samma sak två dagar i rad. Jag gillar sådant, uppenbarligen. Jimmy gillar det inte. Han vill mest att jag ska sluta amma snart så att jag kan börja fungera som en normal människa. Jag är beredd att hålla med faktiskt. Då hade jag kanske sluppit den där dagen när min jacka beslöt sig för att lukta död, blöt hund och jag åkte till polisens passutdelning i Sollentuna två gånger på en dag (läs HÄR om ni behöver friska upp minnet). Kanske hade jag också sluppit skriva konstiga sms till nyblivna fäder. Och kunnat laga morötter utan att bränna sönder kastruller. Det har gått åt tre stycken sedan jag blev mammaledig. Ja, tänk vilken organiserad, välpresterande, underbar människa jag kommer bli när jag slutar producera mjölk.

Japp, vi går en fantastisk tid till mötes. Det hör ni ju.


3 kommentarer:

  1. Alltså, hoppas inte på för mycket. Jag glömmer fortfarande bort en massa grejer och då har jag - i normala fall - stenkoll.

    Mycket oroväckande faktiskt. Fast ganska skönt att inte nödvändigtvis hela tiden ha huvudet fullt av tider och datum.

    (även om det på sätt och vis är lite jobbigare att INTE ha det eftersom det ju händer sådan saker som du precis beskrev. Själv lyckades jag med konststycket att komma en VECKA för tidigt till frisören för att nämna ett exempel)

    Men hoppas kan man ju alltid...att det blir bättre alltså :)

    kram!

    SvaraRadera
  2. Jag kokade nappar på min tid som småbarnsmamma.
    Nappar till nappflaskan och vanliga nappar.
    Två stora kastruller fick komma till Kastrullhimlen. Kvar i botten låg en plastmassa med vissa hela saker som stack upp.

    Rätt fint faktiskt.

    Plastmassan kunde man ta ur och det kunde ha blivit en slags installation ;-) Det var bara att åka till affären och köpa ny kastrull och nya nappar. Hade ju varit billigare att köpa bara nappar. Men som sagt jag gjorde detta TVÅ gånger.

    SvaraRadera
  3. Ja, alltså jag blev heller aldrig mig själv igen efter jag slutade amma. Jag är typ ungefär likadan fortfarande, men har ingenting att skylla på. Så amma du ett tag till. Bara för säkerhets skull.

    SvaraRadera