torsdag 12 april 2012

Baby jogger city mini single

Japp. Så heter vagnen som kommer hem till oss ikväll och som ska förändra våra liv med sin underbarhet. För visst är de bättre och mer prisvärda ju fler namn de har? Eller?

Okej. Bärselen som jag köpte ni vet, den som jag betalade drygt 1000 kr för, använde typ 2 gånger i Maläijsha och sedan sålde på Tradera för närmare halva priset. Den är liksom inte det första jag köpt som vi sedan fått göra oss av med för att det inte alls var det vi behövde. Tvärtom. Min shoppinghistorik när det kommer till barnprylar suger. Jag är liksom lite för spontan, och blir ofta förälskad i saker som visar sig vara helt omöjliga att använda. Som exempel den där sulkyn med liggdel som jag hittade i Spanien våren 2004 som jag hävdade skulle vara den enda vagnen vi behövde ever. Den som vi slängde några månader senare för att Emil flög en halvmeter varje gång man körde på ett gruskorn (och sedan hade den nog varit lite lätt frustrerande att köra med i snömodd). Så jag inledde min köphistorik med att slänga en vagn och nu 8 år senare har vi precis sålt ett bärsele för halvas priset. Ingen vidare utveckling får man säga.

Oavsett detta så blir det idag som allt ställs på sin spets. För i förra veckan klickade jag hem en sulky. Och den kostade INTE 1000 kr. Nej, den kostade snarare det tredubbla. Tilläggas bör ju att vi inte har haft nån vagn på ett par veckor eftersom ägarna till den vi hade behövde få tillbaka sin. Så jag sitter inte här och införskaffar saker vi redan har, nej, jag gör ett välgenomtänkt inköp av en vara som vi har ett skriande behov av. Ett moget och klokt och jättebra beslut (jag looovar Jimmy, I swear!). Så jag är lite nervös. För den här vagnen är definitivt den fällande domen för mig. Är den ett lyckat köp så kan nog både jag och Jimmy släppa lös mig på prylshopping även i framtiden. Är den ett pissköp så inser tillåmed jag att jag har satt min sista potatis. Då får jag se till att hålla mig till enklare klädinköp resten av livet.



Lycka till till mig. Helt enkelt.

1 kommentar:

  1. Kära nån! Håll god min alldeles oavsett säger jag. Så att inte shoppingframtiden äventyras. Håll god min!
    :)

    SvaraRadera