fredag 20 april 2012

Barn vet ALLT.


Vi sitter och sjunger för en gnällig Ines i bilen, sopm vanligt. Vi sjunger "Jag booor på en booondgård en liten gris jag ääär, och nääär jag är huuungrig så låter jag såhääär: Nöff, nöff, nöff". Den kan man sjunga biljoner gånger, för det finns ju massor med djur att varva emellan. Så skiner Ingrid upp och säger "Mamma, lyssna nu rå." och sedan skrålar hon: "Jag booor på en booondgård en liten Mamma jag ääär, å nääär jag e huuungrig så låter jag såhääär: Jimmy, nu får du faktiskt börja med maten för vi är hungriga!"

Jahapp.

3 kommentarer:

  1. Japp! Från ungar får man alltid sanningen. Även den man inte vill kännas vid.... Här står maken förresten i köket och lagar mat. Jag är nämligen hungrig...:)

    Ha det bäst!

    kramar Kicki

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Ja, känner igen mig! Hemma hos oss är det samma visa jag sjunger! Jag är hungrig nu....lalalala.
    Ha en fin helg!
    Kram Jenny

    SvaraRadera