fredag 27 april 2012

De e mycke nu.

För vi målar och bygger och städar och fixar trädgården och planerar och packar (litegrann bara) och det är ganska tidskrävande. Och uttröttande, så jag sover alldeles fantastiskt bra om ni undrar. Jag såg fram emot att få fortsätta jobba och sova även i helgen, och mot att få PappaFroby på besök i träningskläder och med ett äppelträdsbeskärarhumör. Dessutom hade jag velat gå på min absolut första korvfest!

Fast.

Då ringde min syster på torsdagskvällen med ett erbjudande som bara inte gick att motstå. Så denna morgon har jag därför packat ihop halva hushållet och ska de kommande dagarna bo på hotell med mina två tjejer, min syster och min systerdotter. Vi gör det för att få träffa min bror och hans fru (om dem kan man läsa HÄR) och deras tre tjejer. Så det blir visst en tjej/bebis/syskonhelg istället.

Förutsatt att vi överlever bilresan förstås. Brukar bli en hel del "Är vi framme snart?" från Ingrid nämligen. Så lagom till man kommer ut från kvarteret så är samtliga vuxenöron alldeles röda av  ansträngningen, och lagom till vi kommer ut ur stan så befinner förmodligen både jag och min syster oss i ett suicidalt tillstånd.

Men det äre värt. Faktiskt.



2 kommentarer:

  1. Öronproppar är underskattade hjälpmedel. Alternativet är ju att droga ungen till tystnad, men det skulle jag inte rekommendera...

    SvaraRadera
  2. Åh, så mysigt. Öronproppar har tipsats om ser jag. Då tar jag silvertejpen. Som den erfarna trebarnsmors jag är. :)

    SvaraRadera