måndag 16 april 2012

En prestation utöver det vanliga


I går mina vänner, bakade jag bröd. Japp. Med jäst. Som fick jäsa och bakas ut och jäsa igen och in i ugnen skulle det också, i två omgångar. Inte en endast tid missade jag! Jag hade stenkoll fast jag var ute emellanåt och bidrog med mitt kunnande om grässådd. Jimmy hade aldrig klarat det utan mig, det känner jag tydligt. Det måste dock ha blivit ett feltryck i boken, för brödet jäste aldrig till dubbel storlek som Leila skrivit. Den blev inte ett dugg större. Det är ofta fel i receptböcker har jag märkt. Oavsett detta så blev iallafall bröden goda, de godaste Emil nånsin ätit hävdade han tillåmed. Vilket känns härligt när jag ansträngt mig så fantastiskt.Så i dagboken skriver jag ned detta som en dag då jag var en god mor. Som bakat och knådat och försett min familj med nyttigt matbröd. Sådär som hon ska.

Faen va jag e bra. Faktiskt.

3 kommentarer:

  1. Ja, vad du är bra! En förebild för alla landets mödrar :)

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Heja dig, en gång var jag en riktig bullmamma och bakade stora satser bullar långt in på nätterna, måste ha varit någon slags adrenalinkick eller rus när alla barnen var små (fick ju fyra stycken inom loppet av fyra år, liksom). Sen la sig det där ruset och jag oooar och aaaar åt såna som dig istället ;) ..

    Kram kram

    SvaraRadera