torsdag 19 april 2012

En sak till, förutom att storhandla, som vi hatar i familjen...

...är att byta däck OCH att städa bilen. Det gör vi bara inte. Aldrig i livet. Tyvärr, tyvärr är vi inte så himla sugna på att åka och låta nån annan göra det heller. Kombinera detta med en man som är motsatsen till att vara pedant och två små barn med smutsiga skor och galonbrallor i tre års tid så blir resultatet en mycket smutsig bil. Häromdagen tog jag tag i detta, äntligen, för det vore trevligt att se hur den ser ut invändigt egentligen och dessutom ska vi ju sälja alla fordon nu i vår. Så det var definitivt läge för städning. Jag åkte därmed och lämnade in bilen för tvätt och däckbyte och drog sedan iväg i ett dygn för att träffa en massa vackra 30-åringar som gillar té (mer om dem en annan gång). För att lösa logistiska problem gjorde jag och Jimmy en deal med våra grannar om att de skulle lämna in sin bil dagen efter, hämta min bil och sedan skulle jag hämta deras bil när jag återvände från stan.

Tackålov!

För då slapp jag få en utskällning av den mycket upprörda recondkillen. Tydligen var bilen så smutsig så att de hade behövt vara 4 snubbar i 1.5 timme för att få den ren. Vilket han tog 150 kronor extra för samt uppenbarligen tyckte var höjden av hemskhet. Hrrm. Ja-a. Vad ska man säga?

Fölååt så mycket da. Typ.

4 kommentarer:

  1. Haha, det var nog värt dom där 150 kr extra för att slippa städa bilen själv då, misstänker jag :)

    När jag var på bilbesiktningen en gång med makens firmabil så fick vi anmärkning om ostädad bil, haha. Fast vi behövde aldrig åka tillbaka på efterkontroll och visa att vi åtgärdat det ;)

    SvaraRadera
  2. Haha, ellehur? Vi är inte ens så många i den här familjen. Som är vuxna och orkar dammsuga i över 1 timme alltså. För övrigt hade jag inte´en aning om att man kunde få en anmärkning för det, inte för att det hade gjort mig mer motiverad, men ändå. :)

    SvaraRadera
  3. Äsch, lite skit har väl ingen dött av?

    SvaraRadera