tisdag 3 april 2012

Jag behöver en assistent

En sådan som påminner mig om att jag kokar morotsstänger till Ines så jag slipper förklara på en husvisning varför jag står och lagar sot till lunch åt en 7månaders bebis.
En sådan som gör min lunch också förresten.
En sådan som sitter i 45 minuters telefonkö till Telia två gånger för att jag glömde ställa den där sista viktiga frågan innan vi avslutade det första samtalet.
En sådan som bokar trevliga träffar åt mig med vännerna man vill hinna kramas med innan avresan.
En sådan där organiserad jäkel helt enkelt. 

Som alternativ till detta kan jag tänka mig att köra en struts å bara gräva ned huvudet bland kuddarna i soffan. 

Kan funka. Eller?

1 kommentar:

  1. Jag vill också ha en assistent, en som pysslar om mig och hämtar glass när jag deppar i soffan över att inte ha någon energi. Och förstås, sparkar iväg mig på kompisdater då och då, eftersom jag blivit dålig på att vårda dom relationerna.

    Kram på dig.

    SvaraRadera