söndag 15 april 2012

Nu händer det grejer!

Kontraktet för lägenheten i Maläijsha är påskrivet. Vilket känns skönt, så vi inte behöver bo mer på hotell. Nog för att det är trevligt med sådant, men sju veckor var liksom nog. Jag behöver inte fler hotellmåltider med tre barn på en väldigt lång tid framöver. Näpp. Framförallt inte nu när Ines har börjat käka själv, för det innebär så himla mycket mer kladd, gegg och smet i allt som jag inte har klätt in i ett skyddande hölje. Hon har också för vana att nypa och dra mig i vänster arm så fort hennes mun är tom vilket resulterar i att ärmen alltid har en annan färg än den resterande tröjan. Så igår till exempel var min vita tröja grön längs med hela underarmen. Hon gormar så högt hon kan under tiden också, som att hennes nyp inte skulle räcka. Allt detta är sådant som helst inte ska förekomma på hotellet. Jag har inga invändiga bilder än, på vår lägenhet alltså, de får vänta till i juni när Jimmy åker ner i tre veckor för att reka läget och jobba.

Detta är inte allt som händer. Näe, för vi har dessutom beställt kyl/frysen nu. Den kommer i nästa vecka. Så inom en överskådlig framtid så står köket klart och toaletten har en dörr. Galet.

I och med allt detta så börjar det komma krypande: packandet, resnerverna, hejdåandet. Ni vet. Jo, och vi måste fixa nya pass till Jimmy och Ingrid också.

Jag blir alldeles nervös nu känner jag.

Över passen. Alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar