lördag 21 april 2012

Stora fixarveckan

 Joorå, idag inleddes den stora fixarveckan. Den innebär att Jimmy är hemma från jobbet för att vi ska ha en chans att få till uthyrningen av huset, försäljningar av diverse fordon och prylar och annat måstefix som ska vara ordnat innan vi flyttar.

Jag inledde dagen supertjusigt. Eller jag grundade fint igårkväll genom att sitta och snacka skit med grannarna till klockan nästan12. Jag intalade mig själv att jag absolut, visst klarar mig på 5 timmars sömn (Ines vaknar alltid mellan 5 och 6 på morgonen). Det visade sig dock att jag INTE klarar mig på 5 timmar. Näpp. Jag vaknade med huvudvärk, illamående och en känsla av att döden var nära. Det höll i sig till efter lunch när jag hade sovit och slöat bort hela förmiddagen och dessutom tagit en värktablett. Sedan bidrog jag till resten av fixandet med att övervaka barnen när de gjorde chokladbollar. Och sedan blev det kväll. Jag känner verkligen att jag är navet som får allt att funka här hemma.

Typ.




5 kommentarer:

  1. Att se till att chokladbollar blir gjorda är verkligen något av livets viktigaste :)

    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  2. Jag tycker det låter som du gjorde en heroisk insats idag!

    SvaraRadera
  3. Klart man måste prioritera chokladbollar, viktiga grejer ju! Förresten, vad har du för kamera, blir fina bilder tycker jag! (som själv fotar med en Iphone så ja, hmm)

    Ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  4. Tur att det finns fler som förstår vikten av chokladbollsbakning. För övrigt var jag ute i gårkväll i flera timmar och rensade rabatterna, så nu HAR jag faktiskt bidragit :) (Maria, jag har pratat kamera på din blogg, det ba blev så)

    SvaraRadera