måndag 28 maj 2012

Ansökt om nya pass, check!

Vilket är skönt ju, att äntligen ha fixat. Fast jag insåg när vi var där att jag nog inte är en fullt så klok och erfaren mor som jag trodde. För en sådan ber INTE  sin 4-åriga dotter att se riktigt glad och tjusig ut på fotot precis innan hon ska ta det. För då gör hon sin allra grinigaste surmin (sådär så att inte ens ett liiitetliiitet russin skulle kunna komma in i munnen) när bilden tas och sedan tycker hon apselut, apselut inte att vi behöver ta ett nytt. Garanterat kommer hon
att skylla på mig när hon inser att hon måste visa upp det där fotot för folk om å om igen de kommande fem åren.


Jag kan lika gärna ta på mig skulden på en gång känner jag.

F'låt Ingrid. F'låt alla passkontrollanter, alla medresenärer som kommer att få köa för att hon vägrar visa upp passet i passkontrollen, till alla flygvärdinnor som kommer att få lirka loss det ur hennes knutna hand. Sist av allt  säger jag f'låt till min familj för att jag genom min mundiarré nog har kostat oss två fina år med diverse semestrar och flygresor i Maläijsha.

Det var ju dumt.
Liksom.

2 kommentarer:

  1. Hej och förlåt att jag inte har kommenterat! Jag har läst, såklart. Och kan meddela att vi har ett likadant pass här hemma, fast med den skillnaden att när man säger åt min prinsessa att le så får man liksom "okej jag ler så här konstlat jättemycket så jag kan ställa upp i miss universum väldigt snart"-leendet. Jättefint. Verkligen. Tydligen innebär detta leende också att man måste stänga ögonen och det gillar inte passpoliser = vi fick ta om fotot väldigt många gånger. Till slut blev det mer någon butter, "orkar inte le mer"-min...

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Herreguu Maria vad det är tomt utan dig i bloggvärlden! Tur att du kan uppdatera mig lite här iallafall. De e bra de. Kraaam!

    SvaraRadera