onsdag 16 maj 2012

Dagens träning eller Jag är en kamel

Japp. Dagens ansträngning bestod av en morgonpromenad på fastlandet samt åtskilliga klappar på min egen axel för att jag tycker att jag varit så duktig.

Känns lagom så.


Joggingturerna har jag lagt på is pga inte så himla samarbetsvilliga bröst OCH för att jag aldrig riktigt hajat det där med att träna in public. Okej på ett gym, det köper jag, för där är ju alla i samma syfte. På öns lilla grusväg däremot är det inte alls på det viset. Där vandrar det par som kollar på hur vackert det är i trädgårdarna och en å annan som rastar hunden. Ingen av dessa flåsar, är svettiga eller har rödlila kinder av ansträngning. Nix. Det har bara jag. Det är precis som i "Fem myror är fler än fyra elefanter" som gick på TV när jag var barn. Ni vet när Brasse visade fyra olika saker, och en skulle bort. Typ vilka tre av dessa fyra hör ihop: en ko, en gris, ett får och en kamel.

När jag joggar känner jag mig som öns kamel.
Liksom. 

1 kommentar:

  1. Nu fick jag skratta ordentligt, tack! Jag känner precis igen mig!!! Och En ska bort-liknelsen använder jag ofta. Likaså Brasses: Är inte det det allra bästa?

    SvaraRadera