torsdag 17 maj 2012

Det är värt det. Faktiskt.

Jag veeet, jag veeet. Jag borde kräva av Jimmy att han ska ta Ines varannan morgon vid 04:40 piiip så att det blir lite mer rättvist och sjysst fördelat det här tidiga morgoneländet. Det är bara det att jag inte tycker att det är så plågsamt när det väl kommer till kritan. Jag vaknar ju alltid när hon gormar på morgonen, så är det, och det kan jag ju inte göra något åt. Väl vaken så känner jag mig sällan motiverad att ligga kvar, tvärtom, vare sig det är jag som ska gå upp eller Jimmy så känner jag mig alldeles för pigg och sugen på morgonmys för att det ska vara aktuellt att somna om. Det är ju tusen gånger härligare att krama sovvarma barn och dricka kaffe. Eller som idag, att få överraska barnen med frukost på sängen. Det är himla mycket roligare än att sova. Så därför ligger Jimmy och sover bort morgnarna, medan jag sitter vaken. Båda två tycker nog att den andre prioriterar konstigt.

Tur att man är olika ibland.

1 kommentar:

  1. Ja, men det är väl fint när man kan komplettera varandra :) sovvarma barn är mysigt!

    SvaraRadera