söndag 20 maj 2012

Frukost med världens bästa diktatordöttrar

Morgonen började faktiskt först tjugo över sex. Rekord liksom! Bara för att jag kämpade en timme extra igårkväll med att prutta bebismage och säga "det kommer en mus". Så värt.

Så imorse fick jag och Ines sällskap med Ingrid vid frukostbordet. Vilket naturligtvis blev en tillställning utan dess like. Ingrid lyckades nämligen rabbla upp nästan hela Harry Potterfilmen, både repliker, miner och scenbyten på den där halvtimmen. Jag är så imponerad över att hon har sådant minne när det kommer till skådespelares mimik, och att hon kan härma det själv. Kommer bli nått stort av den där ungen en vacker dag. Samtidigt kan hon för sitt liv inte komma ihåg att Emil kompis heter Douglas, inte Dobblas, så minnet är mycket selektivt får man säga. Hursomhelst blev hennes enmansföreställning stundvis lidande, för Ines satt samtidigt och hojtade "-Avaava, dajdajdajdaj, ava, daja, datittattia!!!" vilket jag tror betyder "Ge mig mat din #^*!" jag är döende!" att dömma av tonen och trycket i rösten. En stor tallrik gröt och två mackor senare tar jag henne skrikandes bort från bordet, tvättar hennes händer och får sedan förbannat bråttom till sopen. För hinner jag inte sopa bort ALLT under matbordet så äter hon det. Vilket ju kanske inte är hela världen, men jag tycker att det kan vara en tråkig vana att skapa inför framtiden. Ser exempelvis inte bra ut på Nobelmiddagen.

Eller på McDonalds. Faktiskt.



2 kommentarer:

  1. Haha! Underbara kids och sa duktig lilltjejen ar pa att ata! Bade vid bordet och aven under... ;-) Dixie har druckit vatten fran vattenkannan idag, sakert jattegott. Antar att sant hander. Onskar dig en fin start pa veckan! kram towe.

    SvaraRadera
  2. Härlig beskrivning! Du får mig att le innan jag ätit frukost :) Känner igen det där med selektivt minne!

    SvaraRadera