fredag 4 maj 2012

Gaaah!




Det här möttes jag av i spegeln i morse. Typ. Fast kanske med undantag för tänderna förstås. De är de enda attributen i ansiktet som inte påverkats av vare sig sömlösheten eller pollenallergin.
Men annars så stämmer det.

Jag funderar över om man kan dö av att bli förvägrad sömn? I sådant fall känner jag att det är nära nu. För i natt vaknade Ines kl 03:00 och hävdade att morgonen var här. Sedan kröp hon runt och gnällde för att hennes mor var en sådan partypooper. En sådan som inte sjunger sånger eller pruttar henne på magen. Vad hon inte förstår är att hennes mor inte kan räknas som en funktionsduglig människa före kl 06:00. Hennes mors enda bidrag före den tiden kan möjligtvis sträckas till att då å då försöka bädda ner henne igen. Fast det ger inte det önskade resultatet (att hon somnar om) utan snarare leder det till lite mer frustration och därmed en något högre ljudnivå hos den krypande plågan.
Såhär har det varit de senaste 5-6 veckorna nu, fast med den skillnaden att det börjar liiiite tidigare varje morgon.

Kan inte nån bara skjuta mig och avsluta mitt lidande? Liksom.

5 kommentarer:

  1. Nämen, så himla lika vi är. Du och jag....vi måste ha något gemensamt släktband. Ser jag tydligt... :)

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Men lilla rara, åhh jag tycker synd om dig, vet hur det är då vår son är makalöst allergisk mot all pollen, tvi tvi tvi! Kram fina!

    SvaraRadera
  3. Fantastiskt passande bild. Så där känner jag mig också med pollen och unge i sängen som totalsabbar sömnen. Lider med dig. Molly sover iallafall. Även om hon ligger och kör upp fötterna i röven på mig hela tiden. Mindre nice. Det går över. Håll ut

    SvaraRadera
  4. Hu, den där bilden skräms!! Hmm. Jag kommer ihåg när barnen var små... jag var så trött att jag vaknade aldrig när de skrek eller kom upp eller sånt... Jag är verkligen en praktmorsa ;-).

    SvaraRadera
  5. Va kul Kicki att vi är släkt! Skulle kunna bli härliga släktträffar ;)
    Stackars sonen ToodiBoo, måste vara ännu jobbigare när man är barn och vill spela fotboll och leka ute liksom.
    Åh Sahra! En sån har jag oxå i sängen. Vad är en natt utan en tå i stjärten liksom. Jag vet inte.
    Och Fru sederblad, du och HjältenJimmy kan bilda klubb. Riktigt praktiskt det där att kunna sova igenom vadsomhelst. Verkligen. I envy you.

    SvaraRadera