torsdag 31 maj 2012

HjältenJimmy=tidsoptimist

Så. Nu har jag och Jimmy börjat förbereda oss ordentligt inför flytten. Detvillsäga; den ena av oss har börjat packa och skriva listor och planera. Den andre har blivit svår att kontakta och hummar ganska mycket, kombinerat med att denne då och då ringer ett samtal lite spontant, typ till försäkringsbolaget eller så. När andan faller på liksom.

Den första är jag, den andre är HjältenJimmy. Om ni undrar alltså.

Jag kan för mitt liv inte förstå hur detta skulle bli av om inte jag gjorde alla dessa listor och packade dessa kartonger, och samtidigt som jag är övertygad om detta så säger Jimmy "-Du behöver verkligen inte göra någonting när jag är borta nu". För till saken hör att Hjälten åker till Maläijsha i helgen och är borta i nästan tre veckor. Vilket för mig innebär att jag nog måste jobba på lite extra de där veckorna, så vi är klara innan flyttdagen, men som för Jimmy innebär att vi kan ta´t lugnt några veckor till. Packa tar bara ett par dar enligt honom. Till viss del håller jag med. Om vi gjorde oss av med våra barn och ignorerade samtliga basala behov såsom att äta, sova, prata och gå på toaletten så skulle vi möjligtvis hinna på två dygn. Alltså möjligtvis. Fast nu vet ju jag att det inte kommer att gå till på det här viset. Så därför kommer jag visst att packa och fixa och göra röda streck på listor nu i början av juni. Jag tänker att det liksom inte är läge att prove him wrong. Inte den här gången.


Fast stundvis är jag bra jäkla sugen...

4 kommentarer:

  1. Du får mig att le :) jag tror på dina listor och din planering, ni kompletterar förhoppningsvis varandra med era olika angreppssätt :)

    SvaraRadera
  2. Listor it is! Jag är en utpräglad listmänniska. Gärna med små fyrkanter som man kan kryssa i när det är gjort. Maken hatar det.... :)

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Åh, jag vet inte om jag ska skratta eller lida med dig. Kanske både och. Hjälten Jimmy och Herr Pastill är av samma skrot och korn. Så mkt kan jag säga.

    SvaraRadera
  4. Tänk att man skulle nog kunna göra en undersökning och förmodligen, kanske hitta ett manligt och kvinnligt sätt att förhålla sig till just packning och planering. Märkligt nog. :)

    SvaraRadera