tisdag 15 maj 2012

Jag SKA sluta tjata, jag lovar.

Fast inte idag. För idag är det dagsför kylfrysens invigning.

Fördelar med detta:
  • Vårt kök blev ännu lite snyggare...
  • ...och mer funktionellt förstås
  • Vi kan skryta med att ha en toa UTAN en kyl i dörröppningen (sådant imponerar ju på vem som helst)
  • Jag fick en sjukt god lunch (för att jag hittade en matlåda när jag tömde den gamla frysen)
Nackdelar med detta.
  • Jag har tvingats städa ur vår förra kyl och frys.
  • Jag glömde som vanligt dra ut facket i frysen. Det där facket som man alltid ska ta ut för annars fylls det med vatten och rinner ut över heeela golvet när man inser sitt misstag och tänker försöka tömma det i handfatet (Note to myself: Springer gör man till bussen när man är sen. Inte när man glömt en låda som fyllts med vatten i en frys för då spiller man ut hälften på golvet och då lapar en 9-månaders i sig flera klunkar innan man hinner stoppa henne.)

Jajja, nu är allt klart iallafall och jag är mycket nöjd. Vi ska nog komma väl överens, kylfrysen och jag.

6 kommentarer:

  1. Ser fint ut! Vi vill också ha en iskross i nästa hus ;-)
    Tyckte hon verkligen det vattnet var gott?

    SvaraRadera
  2. Nej, men alltså. Jag tycker det låter som en helt normal dag.

    SvaraRadera
  3. Ja, iskross är the shit. Tror jag. måste bara ha fredagsdrinken i handen först. Ines tycker ALLT är gott så det är jag helt säker på att hon gjorde :)
    Normal, schnormal. Det blir som det blir när man är som man är. Helt enkelt.

    SvaraRadera
  4. Av den flådigaste sorten kan jag se! Det är till att tillhöra överklassen... ;)

    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  5. Haha, javisst serru. Det ingick i köpet liksom ;)

    SvaraRadera
  6. Härligt! Dock, fiffan vad trist det är att städa ur kylskåp.

    SvaraRadera