söndag 27 maj 2012

Kärleken till en TVdosa

Igår natt hittade jag Ines sovandes skavfötters mellan mig och Jimmy med sina små knubbiga fingrar hårt omslutna runt TVdosan. Jag fick bända loss den med en kofot. Typ. Förmodligen hade hon vaknat tidigare under natten, insett att den var ledig och sedan verkligen gottat sig åt detta en lång stund genom att trycka på samtliga knappar hårt och intensivt. Garanterat var hon väldigt nöjd och lycklig över det hela för vanligtvis får hon inte leka med den, åtminstone inte utan att jag eller Jimmy håller uppsyn över skeendet och säger stopp när försiktighet övergår till våld och misshandel.

Hon påminner mycket om min pappa ibland faktiskt. Ja, alltså, endast när det gäller själva förkärleken till att hålla i dosan. Tror jag. Jag har åtminstone aldrig varit med om att han har vare sig slickat på den eller bankat den upprepade gånger i huvudet på personen bredvid.

Ska passa på att fråga mamma nu när jag ringer.
Man vet ju aldrig.

1 kommentar:

  1. Nej, för då kan det ju bli lite mer svårhanterligt....om det liksom har sugit sig fast i generna.... :)

    Kramar Kicki

    SvaraRadera