onsdag 2 maj 2012

Me no like pollen, hormoner och bajs.

Vilket skit det är. Det kliar i halsen, öronen, näsan, ögonen. Snoret rinner. Det kliar mer i halsen. Ögonen rinner. Varje år precis när man börjar bli sådär glad och vårpirrig så sätter det igång. Oftast blir det värre när jag har en bebis också, det är väl de förbannade hormonerna som än en gång bidrar med lite extra krydda i tillvaron. Mumma.

Dessutom har jag issues med Ines tarmar. De som ser till att vi vaknar 05:30 varje morgon för att blöjan behöver (alltså verkligen BEHÖVER) bytas. Så man tvingas bända upp sina pollenrinniga ögon med våld och sedan stappla ut i badrummet och snyta sig och byta blöja och snyta sig igen. Sedan är det kört att somna om för någon av oss, så då kan jag lika gärna tömma diskmaskinen, sätta på en tvätt, sopa, dammtorka, skrubba golvet med en tandborste, åka till månen å tillbaka, fixa frukost och sedan vänta i typ en timme på att jag får väcka storbarnen. Typ.

Fast då tänker jag att i Maläijsha, där finns det inget björkpollen. Förmodligen har hormonerna lugnat sig då också för då är Ines nästan ett år och jag har varit tömd på mjölk ett tag. Dessutom kommer ju tidsomställningen göra att hon INTE bajsar kl 05 utan mitt på dagen istället.

Hur bra är inte den här flytten egentligen?! Tillåmed avföringstajmingen blir bättre där borta.


I Maläijsha. Det förlovade landet. 

2 kommentarer:

  1. Åh, din stackare som blir drabbad av pollen denna underbara årstid.

    Men sen kommer jag inte tycka så synd om dig när du har åkt till det däringa landet Maläijsha ;)

    SvaraRadera
  2. Jag tänker alltid på när jag står och drar in frisk luft och sniffar under trädkronorna på alla som är pollenallergiker.
    Vem kom på den skiten liksom?

    Kram

    SvaraRadera