måndag 21 maj 2012

Sådan far sådan dotter, igen

Jag lovar. Nu kan aldrig PappaFroby svära sig fri från mig. För idag har sannerligen Frobyanen i mig fått fria tyglar. Jag har nämligen hackat, grävt, klöst osv fram ett helt berg i vår trädgård. Lite spontant sådär bara, när Ines sov. Jag har svettats så dropparna rann ner längs tinningarna, jag har flåsande svarat "-Froby" i telefon och jag har inte tagit paus för vare sig mat eller vatten. Kort sagt: Jag har varit en PappaFroby. Japp.

Faen va bra det blev.


Det ska nog också medges att jag och Jimmy har misslyckats fatalt med att "inte lägga så mycket krut på trädgården" i år, vilket vi kom överens om eftersom vi ändå inte ska bo här den kommande tiden. Eller, misslyckats å misslyckats, det beror på om man kan kalla att köpa, transportera i båten och uppför ön, plantera och sedan gödlsa fem stora fruktträd, så en gigantisk lerplätt med gräs, skrapa åtskilliga kubikmeter växter och lera från ett berg och fixa en helt ny grusgång för att "inte lägga krut".

Jag tror inte det.

1 kommentar:

  1. Med den energin för trädgården hälsar jag er varmt välkomna till de creandoska markerna. De skulle behöva er!

    :)

    SvaraRadera