torsdag 24 maj 2012

Slutspurten nurå

Så var det plötsligt snart juni, vilket innebär att det handlar om veckor innan vi flyttar till andra sidan jordklotet. Sjukt. Så min fritid har ersatts av en lista (jag ääälskar listor!). Den här gången heter den något så fyndigt som:

"Att göra innan resan"-listan.


Fast genomförandet av punkterna på listan blir ständigt bortprioriterade av att någon: rycker i min klänning/äter förra veckans pyttipannabitar från något mindre välsopat hörn/ beter sig allmänt gulligt så jag bara måste prutta mage istället.


Jaja, iväg kommer vi ju alltid. Frågan är bara om vi kommer att ha med oss några giltiga pass, lyckats fixa flyttstädare och hunnit ge hyresgästerna nycklar till hus och båtar m.m, m.m, osv, osv.

Den som lever får se. 

7 kommentarer:

  1. Sååå spännande! Och nu...nu ska du få världens dummaste fråga; vart ska ni flytta? (Nej, jag vet! Hänger inte alltid med....)

    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  2. Vad spännande! Visst är det finfint med listor! Jag skrev om just listor häromdagen :)
    http://queenofkammebornia.blogg.se/2012/may/listor.html

    SvaraRadera
  3. Skönt att det är fler som har förra veckans matrester i ett hörn på golvet :-).
    Jag har förresten inte heller förstått allt (är ny här...) - hur länge ska ni vara borta? Och vad är det han gör egentligen, din man? Låter i alla fall helt underbart....

    SvaraRadera
  4. Haha, klart jag ska uppdatera er. Vi ska till Penang, Malaysia i några år. Jimmy jobbar som ingenjör kan man säga (om man vill göra det enkelt för sig)och det är genom hans jobb vi har fått den här möjligheten. Sådärjaminsann. Det var nog alla svar va? :)

    SvaraRadera
  5. Några år!!!! Men vi hörs i den här världen va? Så kan vi ju lära känna varandra sådär ofantligt väl, så att vi kan träffas. Förslagsvis hemma hos dig ;)

    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  6. Självklart Kicki. Å så kan du börja pyssla/virka/klippa ihop sånnadär ofantligt tjusiga saker som du gör hemma till mig i julklapp och till födelsedagarna. Vilka naturligtvis firas hos mig. Såklart ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, det här låter väldigt bra får jag säga. Väldigt bra.... Jag smider redan planer inför kommande sammankomster :)

      Kramar Kicki

      Radera