måndag 7 maj 2012

Två saker som hänt sedan mitt förra inlägg:

Händelse nr 1: Vi satt och läste ännu ett mejl från ett par som vill hyra vårt hus. Det var mannen som knåpat ihop en presentation av sin familj. För ett ögonblick undrade både jag och Jimmy varför han valt att beskriva sin fru som att hon"inte fungerar". Låter ocharmigt på nå vis. Inte alls som en person man vill låna ut sitt hus till. Sedan insåg vi att han har använt google translate, egentligen menar han att hon "isn´t working". Då kändes det plötsligt lite mer hanterbart för oss. Faktiskt.

Händelse nr 2: Jag hittade en snus i Ines mun! Hon måste ha fått tag på den bakom min rygg medan hon satt på min höft vid köksbänken. Jag blev skitsur på Jimmy. Det är ju as-slarvigt att låta sådant ligga framme! Fast han hävdar att det är mitt fel, för det var jag som bar henne. Han gjorde till och med en märklig liknelse i stil med att det var precis som att han skulle öppna en av mina nagellacksflaskor och sedan låta henne dricka ur den och att han därefter skulle bli irriterad på mig för att det var min flaska. Jag hajar inte den liknelsen.

Nix.

1 kommentar:

  1. *skratt* ja, den första var klockren. Den andra lite jobbig. Ehhh, kan man ändå tycka att man ska ställa typ snus väldigt långt från barnhänder? Som man gör med medicin och så.... Det kanske jag skulle hävda... :)

    Fördelen är väl att hon aldrig kommer att börja snusa nu, tänker jag, för hon måste ju tycka att det var det äckligaste hon någonsin haft i munnen. Eller....?

    Kramar Kicki

    SvaraRadera