tisdag 19 juni 2012

Behöver ny hjärna pronto. Alternativt kan det funka med en Jimmy som delar ansvaret med mig

Försöker organisera ett avslutningsfirande för världensbästadagmamma för de tre barnen som slutar i år. Det går sådär. För jag tar samtidigt hand om tre barn, och planerar en midsommarfest och Emils hejdåkalas och en flytt till andra sidan klotet. Är lite förvirrad liksom, av allt detta. Saknar förmågan att ta in information.

Detta är en smskedja mellan mig och annan dagmammaförälder:

Jag: "Hej! På tors kl 17 överlämnar vi present, ok?"
Hon "Hej! Det går tyvärr inte för X har simskola hela veckan efter kl 17"
Jag "Okej. På onsdag kl 17 då?
Hon "Nej, det fungerar inte eftersom det är simskola varje dag"
Jag "Så den enda dag ni kan är fredag kl 17?"
Hon "Nej. Simskolan är varje dag i veckan"
Jag "Ok"

Undrar om den går att rädda, eller om den måste bytas ut?
Hjärnan alltså.




1 kommentar: