lördag 16 juni 2012

Checkar av min lördag:

  • Vakna tidigare än det borde vara lagligt, check.
  • Dricka många koppar kaffe, check.
  • Åka och handla massa fulla påsar, check.
  • Måla badrummet, check.
  • Luncha, check.
  • Köra MammaochPappaFroby genom ösregn över sundet iförda svarta sopsäckar, check.
  • Fortsätta måla, check.
  • Ge Ines banan, check.
  • Stoppa Ines från att äta banagegg från golvet, check.
  • Medla mellan Emil+kompis och Ingrid+kompis, check.
  • Laga middag OCH en matpaj till 10 personer samtidigt som jag diskar och har koll på ovanstående grupp barn, check. 
  • Städa, check.
  • Lägga tjejerna i familjen och hjälpa Emil+kompis (som nu ska sova över) att göra en telefon av två ölburkar, check.
  • Känna mig som en jävligt organiserad och duktig mamma som har koll på allt, check.

Börjar för övrigt bli bra på det här nu Jimmy, skulle lugnt fixa att vara fyrbarnsmor...
  • Skrämma Jimmy, check.
  • Svimma av trötthet så fort jag slutar blogga, check.

Over and out.

2 kommentarer:

  1. Jag förundras mest hela tiden över att du orkar.

    :-) Kram

    SvaraRadera
  2. Men hon är läskigt söt!
    Hoppas det blir bättre och att du får vila och bli pigg! Skönt med klipphjälp av gräsmattan :) Och vilken fin koja ni har i trädet!

    SvaraRadera