onsdag 6 juni 2012

En kväll i mängden

Så sitter man här igen. Med en ihopkurad, snarkande bebis i spjälsängen i det ena sovrummet och med två kvällsspralliga barn i det andra. Ikväll fnissas det lite extra eftersom de tänker sova i en koja de har byggt av flyttkartonger. Man tager vad man haver ni vet. Jag ger det hela ungefär en kvart. Sedan tycker Emil att det blir trångt och att Ingrid pratar hela tiden och Ingrid i sin tur tycker att det hela var mycket roligare när det var i planeringsstadiet. Vi får se hur det går.

Själv har jag fotat trädgården i kvällsolen och sedan har jag luktat på den, trädgården alltså. Junikvällar är alltid så fulla av hägg och syrén och doftolvon, nästan så man blir lite yr. Kan vara en av de bästa sakerna med Sveriget överlag faktiskt. Förutom att det bor en del människor här som jag tycker fruktansvärt mycket om förstås.

Jajja. Nu ska jag betala för de vackraste påfågelörhängena jag sett.
De finns inne hos den HÄR fina kvinnan. (Om ni gillar påfåglar eller örhängen alltså).






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar