tisdag 19 juni 2012

Separation

Går runt hemma hos mina föräldrar och känner mig lycklig av allt det vackra. Av att de är så fina och att deras trädgård är en av dem härligaste platserna på jorden. Samtidigt är det en stor klump sorg i hjärtat. Herreguu vad jag kommer att sakna min familj! Alltihop kommer jag att sakna.
Min systers virriga samtal när hon pratar i telefon och kör bil samtidigt.
Min brors försök till busringningar (när han ringer till mig gör han aldrig som en normal människa och hälsar trevligt för att sedan berätta vem han är, utan han låtsas vara nån helt annan. Alltid.). Detta har i sin tur lett till att jag alltid tror att telefonförsäljare som ringer egentligen är min bror med skruvad humor. Kan bli rätt märkliga samtal av det faktiskt.
Min mammas kvällsrapporter om hur min pappa inte har installerat datorn eller hur han inte sett att det var en glasruta i vägen när han skulle kika ut genom fönstret. För att inte tala om hennes matlagning och aldrig sinande tålamod med hennes barn och barnbarn.
Min pappas ivrighet när han hälsar på i vår trädgård som alltid slutar med att han beskär eller rensar bort något och hans eftermiddagsvilor i soffan med barnbarn som högljutt bygger med lego runtomkring honom.

Japp. Allt detta kommer jag att sakna, och mycketmycketmycket mer.


Vilken tur jag har. Faktiskt.

2 kommentarer:

  1. <3<3<3 guuud..när någon bara gör sådant som bor i ens hjärta..så självklara saker..men det får en annan innebörd..<3<3<3

    SvaraRadera
  2. Det är ju precis så, det vardagliga som man kan sakna mest av allt när man åker iväg någonstans, sånt som är självklart när man är mitt uppe i det. Åh, vilka blandade känslor du måste ha nu. Jag beundrar dig/er som tar steget och åker till ett annat land för att prova nytt liv en stund.

    Kram Victoria

    SvaraRadera