söndag 24 juni 2012

Sommarkul då och nu eller Tack gode Gud för mensen

När jag var liten var det vissa saker som var sådär lite specialsomriga och kul. Till exempel var det sommarkul att bygga en koja på Häggkullen (en kulle full med hägg som låg precis vid vårt radhus). Det var oxå kul att äta mariekex på en filt och dricka jordgubbssaft och att åka till en strand och ta ett dopp (jag tassade ut lite försiktigt och doppade magen långsamt så det inte skulle bli obehagligt).

Man kan säga att det är tur att den där lilla flickan från 90-talet har haft några år på sig att bli en smula kaxigare. För tiderna har definitivt förändrats, ett sketet Mariekex och ett litet magdopp står sig liksom inte alls längre. Nix. Nuförtin gäller vattenrutschkana med ett avslutande lerbad, godisbingo och trädkojor på tre meters höjd. Det ska liksom vara adrenalin och tävling och riskeralivetkänsla för att sommaren ska klassas som fulländad.

Trots att det ju självklart säkert var galet kul att vältra sig i lerig gräsmatta och riva sönder sjärten på en presenning så kunde jag tyvärr inte åka kana idag. Har ju fått tillbaka min mens igen å sådär. Mycke tråkigt. Verkligen. 

Eller så.







 

3 kommentarer:

  1. Jag kan bara konstatera att hade den här mamman gett sig på det där fartfyllda äventyret, så hade det inte funnits någon sån här mamma längre. Eller åtmistone bara en lemlästad variant....

    :)
    Kramar

    SvaraRadera
  2. ha ha ha Vilka underbara foto..ohh :))) finafinafina du:)

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att du är så rolig. Poetisk och rolig. Kram!

    SvaraRadera