söndag 29 juli 2012

30-årsfest # två

För två å sedan kände jag mig gammal. O så gammal. Jag kände mig så gammal så jag ansåg att det inte var mer än rätt att jag fick fira denna ålderdom i förtid. Så då hade jag en för tidig 30årsfest på ön. Det var verandahäng med jell-Oshots och glada människor och ett dass som luktade pest och sedan bryggdans och barhäng på bryggan under färgglada lampor och med Seanbanan i högtalarna.

Jag är så glad att jag kände mig till åren redan då!

För det innebär ju nu att jag faktiskt har haft en 30-årsfest redan med en massa folk jag tycker om, och att det inte gör så mycket att mina Sverigevänner inte kunde komma igår. Näpp. Igår kom istället 16(?) glada Jimmykollegor med familjer och åt och drack tills Ingrid tappade rösten och Emil såg i kors. Med andra ord en lyckad fest för samtliga i familjen. Jag kan konstatera att det är svårt att misslyckas med ett partaj här. Vi bor ju i en skitstor lägenhet i ett land med asbillig catering. Det kan inte gå fel då liksom.

Fast den där röda, slingrande masken i salladen hade jag kunnat va utan.

Faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar