lördag 21 juli 2012

Att städa ett chatå kräver typ dropp eller Vi har en pratande bebis!


Herreguu va jag har svettats ikväll må ni tro. Galet mycket. Hysteriskt mycket. Bara för att jag fick för mig att skura golvet i hallarna och köken*. Det är helt vansinnigt vad jag har haft det lätt hittills i mitt liv när det kommer till städning. Jag inser det nu. Har haft trettio år av lättja skulle man kunna säga.

Och sedan kom jag hit.

Om man skulle ta å införskaffa en sådan där maid nurå. Så man slapp göra om det där igen. Ever. Blir morgondagens uppgift tror jag, kombinerat med att köpa en smart telefon, gigantiska mattor och blockljus (så jag kan visa vad jag köpt till mig själv för alla 30-årspresentspengar som jag fick innan vi åkte).

Sedan vill jag bara mycket skrytsamt och tokstolt säga att Ines nu inte bara säger "Mamma", Meme" (dvs Emil) och "Inge" (dvs. Ingrid) utan även en tvåordsmening: Tittadär! Hon säger det sockerlent i falsett och pekar med ett litet knubbigt pelfinger oxå. Man dör av kärlekssnörp i hjärtat varje gång.
Mina barn alltså. Världens finaste på jorden.


* Japp, ni såg rätt, vi har TVÅ kök, det ena är ett displaykök som mest står och ser sådär glansigt och tjusigt ut och det andra göms bakom en dörr och rymmer gasspis å kyl å sådant som inte är så bildskönt men ändå nödvändigt. Känns inte som att det är nått ni måste springa å införskaffa faktiskt. Nej. Gör inte det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar