torsdag 26 juli 2012

Man får faktiskt längta hem ibland

Skulle vilja åka hem nu. Hem och göra roliga utflykter med Ingrids sommarbästis som behöver en vän och en massa roligheter just nu. Hem till min kära, fina väns bröllop på lördag. Hem till min 30-årsdag på söndag. Hem till alla mina söta, glada syskonbarn som det inte alls räcker att gnugga näsa mot datasärmen på skype med. Hem till mamma och pappas trädgård och mat och sällskap. Hem till glada vänners verandor och drinkar. Hem till vårt yttepyttehus och vår trädgård.

Hem. Helt enkelt.



3 kommentarer:

  1. Vädret är i alla fall inget att längta till..... Även om jag förstår din andra längtan.
    Kram från oss.

    Alexandra

    SvaraRadera
  2. Emma Köhler26 juli 2012 13:31

    Nu vet jag ju inte hur det är att flytta utomlands, så långt bort. Men jag vet att det blir lättare med tiden och även om det är några år ni är iväg, så är det ju ändå tillfälligt. Håll ut när längtan är som störst med fina minnen och vetskapen om att ni faktiskt kommer ses och kunna skapa nya minnen, fortare än du tror! /Emma

    SvaraRadera
  3. Ja, man får faktiskt längta hem och det är ju bra för det betyder ju att det är som det ska, borta bra men hemma bäst :) Kram!

    SvaraRadera