torsdag 30 augusti 2012

Jag är en så snuskigt stolt mor idag

Tänk va. Att mina barn har överlevt sina första dagar i den nya skolan. Det är fantastiskt! De har inte bara överlevt, de har klarat det med bravur. Tycker jag alltså. Emil förde till exempel ett samtal med en lärare idag när jag hämtade honom. Han fixade att svara på bägge frågorna hon ställde utan att ens titta frågande på mig. Ingrid i sin tur pratar engelska med Ines. Förvisso är det enda hon säger "-Stop it!/Yes/No!" men jag antar att det är rätt vanligt att en lärare säger sådant till en klass med 4-åringar. Som grädde på moset säger Emil så fort vi sätter oss i taxin påväg hem från skolan att "-Mamma, det finns en sak du måste lära mig att säga på engelska som jag kommer att ha väldigt mycket nytta av". "-Jaha, vad är det då?" frågar jag och tänker mig nått i stil med "-When are we eating lunch" eller "Where is the toilet". Ni vet, nått basalt liksom. Men den lille högpresterande pojken ville veta hur man säger:

Hur stavar man till....?
 
 
Japp, mammahjärtat är så proppfyllt med stolthet och lättnad så det kan ni bara inte tro.
 
 
Mina barn alltså. Vilka stjärnor. 

1 kommentar:

  1. Jag blir alldeles tårögd här! Vilka ungar va! Var du precis hur stolt som helst! :)

    SvaraRadera