onsdag 29 augusti 2012

Jag har sån jävla koll. Typ

Asså den där självbilden jag går runt och bär på, den där inre tron på att jag är en jävligt organiserad och ordningssam kvinna. Den har fått sig en törn det här senaste året. På riktigt. Jag har liksom sedan tidigare fått för mig att jag har ordning å reda på mitt liv. Att jag snarare är pedantiskt lagd. Att jag kan jonglera en massa bollar samtidigt. Ni vet.

Fast.
 
Efter det här senare året inser jag ju att jag måste omvärdera läget. För jag har exempelvis glömt pengar och IDkort när jag skulle skaffa pass och därmed fått en riktig helvetesdag (läs HÄR). Jag har kallat tandläkarens sekreterare för tant (HÄR). Jag har sms:at att jag är glad att det syns på bebisen att det verkligen är min bror som är pappan fast jag verkligen inte var orolig (HÄR). Jag har trakasserat Ingrids kompisars föräldrar med sms som jag sedan vägrar att acceptera svaret på (HÄR). Jag har bränt sönder typ 6 kastruller (läs bland annat HÄR). Jag har sett till att min familj inte kunde kommunicera med omvärlden efter 27 juni (HÄR). Och idag har jag alltså lämnat mina två mest kära ägodelar, förutom barnen å så, ni vet, i en taxichaufförs bil (HÄR
 
Ja-a hörrni.
 
Det är en jäkla tur att jag är snygg.
Eller nått.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar