söndag 5 augusti 2012

OS kan ha sina fördelar

Just precis nu sitter hela Maläijshas befolkning spända i sina hem. Just nu. Det är nämligen dags för OSfinal i landets favvosport: Badminton. Det har talats om det i dagar, alla hoppas på den första guldmedaljen nånsin och somliga andra (som jag tillexempel) hoppas på att det blir vinst så att guvernören här i landet ska bli så till sig att han utlyser public holiday imorron. Det gjorde han nämligen en gång för nått år sedan när landet vann guld i Suzukicup i fotboll. Känns som att det här borde bli en större skräll då tänker jag. För övrigt har de två gubbarna i huset som kallas för "management" (och som sitter i ett glasbås på bottenvåningen och tar emot klagomål och kollar på oss som bor här när vi åker hiss och när vi badar i poolområdet på sina flertalet skärmar på väggen. Ska tydligen kännas tryggare för oss som bor här, men jag tycker mest att det är jobbigt. Framförallt för att en är riktad rakt emot crosstrainern i gymmet där jag står så gott som dagligen. Gillar mest att svettas ifred. Faktiskt).


Joo, iallafall så har managementgubbarna satt upp en lapp på hissarna där det står att de kommer att vara lediga på måndag pga public holiday.

Det är till att ta ut vinsten i förskott det. Sådant gillar jag. Lite optimism i tillvaron liksom.

Så: Heja Maläijsha! Eller, som de själva gormat på TV:n med flaggor i händerna:
Boleh!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar