tisdag 14 augusti 2012

Uniform minsann

Idag har storbarnen åkt iväg med Jimmy för att ordna skoluniformer. Känns stort. Jag hoppas för sömmerskans skull att de är rosa med lila glitter på. Annars vet jag inte hur hon ska komma därifrån helskinnad.

För mig som sitter på behörigt avstånd (för att jag är sjuk) så känns det mest spännande att se hur tjusiga barnen kommer att se ut nu i två års tid. Verkligen. Eller famförallt känns det skönt att tänka på hur många tjafs jag slipper undan på morgnarna. Inga fler "-Mamma, var är de vita strumpbyxorna som jag S K A ha idag?!" eller "-Jag tänker INTE ha på mig byxor! Jag tänker ha min princessklänning!" i minus20grader. Fast egentligen var det inte nått större problem det där. Ibland fick jag ge med mig (när det blev för bråttom) och ibland fick hon gå till dagmamman med en citronsur liten mun och så var det liksom inte mer med den saken.

För Emils del är jag däremot rätt säker på att det här med uniform blir en fullträff. Han slipper ju ta på sig regnkläder (astöntig outfit tydligen) och därmed är han nöjd.

Nåväl, så fort vi får hem kläderna så ska ni få se en bild eller två. Det lovar jag.
Men att det är två glada barn på bilden, det återstår att se...



2 kommentarer:

  1. Hahaha oh stackars, stackars sömmerskan, hon vet inte vad hon gett sig in på...

    Fast det där med uniform känns ju faktiskt lite om the shit. Kanske något att föreslå på nästa föräldramöte på förskolan? (inte?)

    Lila med rosa glitter. Det skulle som sagt underlätta.

    Kram och krya på dig!

    ps. jag har gjort en minicomeback (igen), men jag lovar inget :)

    SvaraRadera
  2. Skoluniformer? Ja, varför inte?

    SvaraRadera