lördag 29 september 2012

Egentid = migrän. Tyvärr

Igårkväll hade jag och Jimmy vår första middag på egen hand sedan vi flyttade hit. Å, som vi hade sett fram emot detta! Vad skönt och mysigt vi skulle ha det liksom. Underbart. Och det fick vi ju också. Det var superdupermysigt. Vi höll handen och gick längs vattnet, vi åt mat utan att behöva skära någon annans mat i minityrbitar och vi slapp använda ett paket tvättlappar för att försöka torka bort tomatsås från våra kläder. Ni vet.

Fast...

...fast man känner sig iallafall inte som en barnfri kvinna i sina bästa år bara för att man inte har barnen med sig. Nix. Man känner sig som en schletentrebarnsmormedstrokehängpåvänstersidaavansiktet. Så känner man sig. Förbannade migrän, så fort man slappnar av så ploppar den upp. Usch.

Så det blev en ganska kort kväll, men trevlig. Och så har jag ju lärt mig följande till nästa gång: 
Var sjukt uppe i varv och spänd, ju mer desto bättre, så slipper du huvudvärken.
 
Blir skittrevligt.
 

4 kommentarer:

  1. Jamen hallå, hur snygg har inte din blogg blivit nu då! Ser ju ut som värsta superduper proffsiga sidan med instagrambilder och allt!!

    Suck. Jag vill också. Men jag skyller på leran! Ja! LEReländet som ni slipper i Malaysia, som min lilla tjej typ rullar sig i.

    Det får bli min ursäkt. Inte så pjåkig om jag får säga det själv.

    (men jag är ändå avis)

    SvaraRadera
  2. Hah! Du fattar inte hur sjuuukt stolt jag är över att jag fick till det där med instagram. För övrigt har vi oxå lera här, fast kanske inte lika mycket som ni... nåväl, om du nånsin behöver hjälp med att instagrampiffa i bloggen så ere bara å hojta till :)

    SvaraRadera
  3. Kanner igen mig. Anders och jag hade day-date igar och vem pratar vi mest om under daten? Jo, Dixie. Kids, alltsa! kram towe.

    SvaraRadera