fredag 7 september 2012

För övrigt är jag sur på grannhundarna också.

Ja, när man e gnällig kan man ju lika gärna gå loss rejält tänkte jag. På allt och alla. Så utöver min skolångest och nedstämdhet över hur det ska gå för mina tappra barn, så är jag jävligt irriterad på:
 
A. Bilmekanikerns vakthundar
Och B: epilering
 
Alltså. De där förbannade hundarna. De gör mig så vansinnigt arg. Jag menar riktigt, jäkla tokarg. Sådär så att jag skriker så det sprutar saliv ur munnen på mig. Så arg blir jag. Det är förhållandevis sällsynt att jag blir så arg som jag blir på de där hundarna, eller egentligen blir jag ju inte arg på dem, jag blir ju arg på ägaren. Så det är ju mot honom jag riktar ilskan. Såklart. För hundar ska inte komma i gäng och omringa barnfamiljer och morrande visa tandköttet. Aldrig ska de det. Framförallt inte på barnfamiljens egen gata. Nix. Och när den minsta lilla ungen i denna barnfamilj föddes (helt olikt sina syskon) med en enorm rädsla för just hundar och vi typ alldeles nyss börjat se en förbättring på detta. Då är de liksom lite "för bra" vakthundar för min smak. Så vid två tillfällen har jag salivgormat på killarna där inne på bilmecksgården efter att vår familj blivit halvt-om-halvt attackerade av skitsura hundar. Och banne mig, jag tänker inte ge mig. Nix.
 
Joo, och så var det ju epilering. Lord oh Lord vad jag hatar det! Inte för att det är ineffektivt. Inte för att det var rätt kostsamt med den där apparaten. Nej. Utan för att kvinnor faktiskt använder de där grejerna, trots att det gör ont (och kom nu inte å säg att det inte gör lika ont efter ett tag, för då blir jag bara ännu mer ilsken för att kvinnor höjer sin smärtgräns bara för att vara hårfria). Japp. Jag blir så arg på hela grejen med kroppsbehåring och kvinnoideal´när jag sitter där å plågar mig själv så jag höjer min kroppspuls mer än vad som är bra för mig.
 
 
 
Så fick jag ur mig det oxå.
 
 
Känns mycket bättre nu. Faktiskt.


2 kommentarer:

  1. Dumma hundägare. Lilla fröken som faktiskt började acceptera Atlas i somras och allt. Kram på er.

    SvaraRadera
  2. Hiskeliga hundägare som inte har bättre koll. Borde låsas in.

    Kramar till dig!

    SvaraRadera