fredag 7 september 2012

Ibland behöver man gråta och deppa lite. Faktiskt

Så nu gör jag det. För jag är sååå himla trött på den här fantastiska skolan. Den som är skitbra, som jag imponerats av på rundturen och på internet. Den som alla här säger ska vara den bästa. Den skolan. Den gör mig så fruktansvärt orolig och deprimerad och trött. Så är det. Så nu sitter jag här efter ett möte med rektorn och känner mig så jävla less på alltihop. För mötet gick i princip ut på att jag är en oerhört slarvig mor som inte har spenderat våren med att lära min son flytande engelska. "Varför gjorde jag inte det?", tänkte jag tyst för mig själv under mötet. Sedan gick jag hem och satte mig vid bloggen, och då insåg jag att rektorn kanske borde läsa min blogg. Så han fattar att det inte är en jävla dans på rosor att byta kontinent. Nog för att jag och Jimmy fick backning av min å Jimmys familj och av en å annan vän och granne (tack igen Helena och Alexandra!), men ändå.

Faen, säger jag er. Borta är bra, men hemma är banne mig en jävla semester jämfört med det här.
Och höststormar och snö är ju rätt mysigt.
Trots allt.

4 kommentarer:

  1. Åhhh, usch vad jobbigt att behöva känna så, när omställningen har varit så stor ändå. Förstår att du känner dig deppig.

    Hoppas att det blir bättre så att du inte ska behöva gå och känna så, när ni är ute i ett sånt stort äventyr.

    Stor styrkekram till dig!

    //Victoria

    SvaraRadera
  2. Arrrghhh! Vilken dum rektor. Vissa manniskor har ingen forstaelse for hur stor omstallning det ar att flytta land och dessutom kontinent. Bli inte upprord du och gjort allt ratt och gjort allt du kunnat. Jag lovar, dina barn kommer snart kunna flytande engelska, det ar inga problem. Ju fler dagar i skolan och ju mer lek med kompisar desto snabbare lar dom sig. Men lova att inte bli besviken pa dig sjalv eller grubbla pa vad du skulle gjort. Du har gjort det du kunnat och hunnit med. Jag vet hur det ar att flytta land, det ar inte latt och det ar mycket jobb. Du ar en fiiiiin och duktig mamma! kramar towe.

    SvaraRadera
  3. Usch det låter som du behöver en stor kram. Skit i den rektorn. Han/hon lever väl i sin lilla skolbubbla.
    Barnen kommer att lära sig engelska allt tar sin tid. Håll ut!!

    STOR KRAM!!!!

    SvaraRadera
  4. Fy! Dum rektor! Det finns viktigare saker att ge sina barn än flytande engelska. Och man får faktiskt prioritera när det är som du hade det. Det kommer att ordna sig. Det gör det alltid! Skit i dumma rektorer. Vem bryr sig om dem egentligen?

    Kramar

    SvaraRadera