torsdag 13 september 2012

Kan inte tomten bara komma snart???

Efter att ha gått i skolan i en herrans massa år så tycker man ju att jag borde veta när det är läge att INTE sätta mig och skriva en inlämningsuppgift. Det är till exempel INTE läge klockan nionånting på kvällen när man har haft en lång dag full av ältande och omhändertagande av tre energiska barn (varav ett var så energiskt och ouppfostrat att modern fick frågan om hon inte hade ADHD). Dessutom har jag börjat knapra på lite extra hormoner för första gången på vemvethurlänge eftersom allt som är jag säger mig att tre barn is enough. Så istället för att fylla sida efter sida  med vettiga tankar kring kön och genus, så satt jag mest och tyckte att livet var rätt sorgligt och hemskt och efter en stund började jag även få känslan av att jag aldrig skulle fixa den här kursen, nej, det kommer aldrig att gå.

Men till jul hörrni. Då säger de erfarna mammorna här att allt kommer ha blivit bra.
 
 
 
 
Det är 100 dagar kvar till jul förresten. Visste ni det?
 
 
100 dagar...

4 kommentarer:

  1. 100 dagar, ingenting ju. Du bara håller upp tio fingrar och så blinkar du med dem tio gånger. Ingenting. Tio blinkningar liksom.

    (hjälp man borde kanske börja tänka på julklappar snart?)

    SvaraRadera
  2. Haha, jamenvisst. Nu fick jag genast julklappshandlingspuls. Måste börja fila på en lista...

    SvaraRadera
  3. Fina fru Froby! Jag tänker ofta på dig. Kram!

    SvaraRadera
  4. 100 dagar går så fort så det bara blåser till. Snart är du i form igen! Kramar!

    SvaraRadera