söndag 23 september 2012

Känns som att JAG tar lördagsmorgonen nästa vecka

På helgerna tar jag och Jimmy varsin sovmorgon. För att det ska kännas rättvist. Såhär funkar "rättvisa" hemma hos oss:

Lördag: Ines vaknar 07:50. Hon kryper runt och säger dajdajdaj lite försynt och smeker mig och Jimmy på kinderna.
Kl 8:30 tröttnar hon på det och lägger sig till med mer aggressiva tendenser, typ att krypa upp på sängkanten och hoppa ner på mammans huvud å så, och då går Jimmy upp med henne och gör välling.

Söndag: Ines vaknar 06:30. Hon väcker sedan sin mor genom att ge henne en bitchslap i ansiktet. Sedan lägger hon sina två korvben på mammans kudde och sparkar så hårt hon kan. Därefter krälar hon äver till Jimmy och nyper honom i kinden.
Kl 06:35 går jag upp med henne och lägger mig i en hög på vardagsrumsmattan.


 
Rättvisa känns faktiskt rätt orättvist ibland.
 
Tycker jag.
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar