lördag 1 september 2012

Lite sådant där man gör en lördag

Joorå. Nu har jag och Emil precis avslutat vårt möte med hans blivande engelskalärare. Det är nämligen så att den här jättebra skolan är helt skoningslös när det kommer till nyanlända icke-engelsktalande barn. Så nu blir det extralektioner tre(!) dagar i veckan efter att skolan tagit slut. Han hinner knappt hem stackarn, innan det är dags igen. Så kommer vi att behöva göra i en månad, för sedan utväderar skolan om han är tillräckligt duktig för att få vara där överhuvudtaget och därefter hoppas jag att han tillåts sluta med extralektioner. Hårda bud. Jag ska pussa honom extra mycket i september, och bjuda honom på bio och annat kul på helgerna. Som kompensation tänkte jag liksom. Så han inte vill avsluta livet i förtid, eller flytta till Sverige igen, eller bara ligga i fosterställning i sin säng, eller nått. Ni vet.

Annat skoj jag gör på lördagar är att hänga tvätt som städerskan körde  i maskinen i torsdag, och som jag idag kände att jag orkade hänga ut på tork. Det är intressant det här med hur man tvättar i Maläijsha. För det är INTE som hemma. Nix. Här kör man nämligen ALL tvätt i kallt vatten och man sorterar den inte. Kolla här bara:


Jag menar, det här ser ju ut som om hon med flit försökt återskapa regnbågen. Och det är Ines skötbordshanddukar blandat med min handtvättströja och Emils jeansshorts och Ingrids trosor. Jag tror inte det går att blanda det mer än så. Faktiskt. Oavsett detta så är jag så glad över att vi har hittat en trevlig, glad, vettig männsika som kan passa Ines och städa vår lägenhet två dagar i veckan, så jag skiiiter i om hon så regnbågstvättar kläderna med Ines bajsblöjor. Ja, alltså, typ.

Avslutningsvis denna lördag har Jimmy och Ingrid åkt till ett zoo och köpt tre små sköldpaddor och ett akvarie. Så om några minuter är det dags att inreda ett sköldpaddshem och sedan hålla isär barnen när de ska bestämma i vilket rum paddorna ska få bo i. Det kommer att bli intressant att se hur de löser det.

Borde leta fram plåster redan nu.
Antar jag.

3 kommentarer:

  1. Hm...påminner lite om vårt tvättsträck...efter makens framfart i tvättstugan.... :)

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Haha, ja så hade det nog kunnat bli här oxå då :)

    SvaraRadera
  3. Hårt arbete men tänk vad din lilla gosse kommer bli internationell och bra på engelska. Det är en fantastisk start! Dixie pratar redan 3 språk, då snackar vi ju prat som kommer från en 21 månaders liten pudding. Gulligt! Åh så spännande med skäldpaddor. Vad ska dom heta? kram towe.

    p.s. tänkte tipsa om ifall du saknar svensk TV eller tom engelsk/amerikanska serier. Anmäl dig till Privat VPN då kan du kolla på TV utan att bli spärrad.

    SvaraRadera