tisdag 4 september 2012

Man tror man är i hamn. Liksom

Jo, detta är alltså ett samtal mellan mig och en skolbusschaufför:

Jag: -Hi. Can you pick up at H-residence?
Bussgubben: -Yes.
Jag: -Okey, how much for two children?
Bussgubben: -Hundredfifty ringits mam.
Jag: -Good, so when will you come here?
Bussgubben: -Ah, um...about sevenfifteen mam.
Jag: - Okey. So you come here tomorrow, sevenfifteen and I pay hundredfifty ringits?
Bussgubben: -Yes
Jag: -See you tomorrow then, byebye.

Och sedan la vi på och jag tänkte att "Banne mig, jag börjar ju bli bra på det här, det där var ju nemas problemas". Fast. Sedan kommer ju inte bussen dagen efter. Nix. Jag får hugga en taxi på gatan tillslut för att barnen skulle komma i tid. Och när jag mejlar Jimmy att han måste ringa och klaga (för mobilen har jag spärrat så inte den som eventuellt låg i taxins baklucka bredvid min barnvagn skulle kunna ringa från den) och han tillslut får tag på gubben så visar det sig att
 
A. Gubben kan inte engelska
B. Gubben kör absolut inte buss i vårt område, ooo nej, han kör på andra sidan ön.

Jahapp.
 
I och med detta så kan inte våra barn åka skolbuss. För det finns tydligen bara två, enligt skolan, och den ena kör ju uppenbarligen inte i vårt område. Den andra vill inte hämta hos oss för kvinnan som kör den vill "inte behöva vända bussen". Tycker det låter en smula oseriöst att vara bussförare men att ogilla att svänga på den. Faktiskt. Men vad ska man göra? Hon går inte att övertala heller för både jag och Jimmy har pratat med henne, och jag har dessutom bussat the schooloffice på henne. Inget fungerar. Så igårkväll bokade jag därmed en privat chaufför till barnen. Det kostar dubbelt så mycket, men innebär ialllafall att de blir hämtade och lämnade. Varje dag. De som kör bilen heter Rita och Pinky och de jobbar dessutom extra som kvällsbarnvakter om man vill.
 
 
Plötsligt känner jag att klumpen i magen blev lite mindre.
Faktiskt.


2 kommentarer:

  1. Malaysia är underbart! Wiiieee! Men nu blev det ju tillslut ännu bättre och dessutom säkert säkrare. VIP treatment ska börjas i tid. kram towe.

    SvaraRadera
  2. Det gäller att ha is i magen när man ska handskas med systemet i det däringa landet, tur att det löste sig för er.

    Så barnvagnen och mobilen är fortfarande ute och åker taxi alltså, hoppas att dom får en fin sightseeing, fast det blir ju typ svårt från ett bagageutrymme förstås ;)

    Kram kram

    PS, det där med idol kändes stort för mig, jag som typ lever efter devisen "det som inte dödar, härdar ;)

    SvaraRadera