tisdag 18 september 2012

Men liiite denguefeber kan det väl va iallafall?

(Rynkig och gråhårig, fast det ser ju inte så farligt ut just på den här bilden. Tur det.)


Är det detta som är Fru Froby 30+? For ever? För jag tycker nämligen att hon är rätt jobbig att ha att göra med. Delvis har hon gråa hår i luggen (tackålov är vi fler som lider av detta, den HÄR roliga kvinnan tillexempel) och rynkor runt ögonen. Fast sådant kan jag leva med, liksom. Det går att hantera det. Dölja det, om inte annat. Däremot är jag inte alls förtjust i fruns mentala form, hennes driv. Hon har liksom inget vidare GO i sig längre. Jag vill hävda att hon brukade vara en do-er, ni vet, en sådan där lite mer företagsam människa. En sådan som gör saker, rent fysiskt. Eller minns jag fel? 

Jag vet faktiskt inte.

Vad jag däremot vet helt säkert är att Fru Froby för tillfället (I hope) jobbar mest (med galen intensitet om jag får säga det själv) på det psykiska planet. Hon är sjuuukt aktiv där inne. Tänker på allt som ska göras, på när det ska göras, hur det ska göras, varför det ska göras... Men sedan händer absolut
i n g e n t i n g.
 
Just nu tillexempel planeras det för fullt där inne, i flera timmar har jag jobbat med den här planen. Tanken är att jag ska genomföra ett telefonsamtal till sjukhuset för att kolla upp mina järnvärden. Det är liksom steg1 i det här. Man måste ju börja nånstans. Fast egentligen började hypokondrikern i mig att googla på denguefeber redan igårkväll, men då sa HjältenJimmy att jag nog skulle backa några steg. För jag har ju faktiskt inte feber vilket tydligen är ett rätt vanlig symtom hos denguefebersmittade.
 
Så jag börjar med nått enklare nu. Så får vi se om det är denguefeber kanske.
 
Eller bara ålderdomen.
 
Eller nått.

7 kommentarer:

  1. Bra ide att kolla järnvärdet. Glöm inte att kolla depåerna. Mitt hb var bra, men depåerna helt tomma! Förklarade en hel del!

    Tack för gullig hälsning. Du är helt toppen!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Jag brukar vara orolig för både digerdöden och gikt och njursten och att armen ska trilla av eller ögat ploppa ut men det är aldrig något. Fast järnbrist har jag ständigt. För två år sedan hade jag ett hb på 70 (ska vara minst 120) och inga depåer heller, så då fick jag blodtransfusion och rullstol och hej och hå... så kolla skadar aldrig, lycka till! Kram!

    SvaraRadera
  3. Verkar ju rätt vanligt det här med järnbrist, ska definitivt kollas upp. Om jag nu orkar ringa nån gång ;)

    SvaraRadera
  4. Alltså du är ju sjukt snygg på den där bilden! (och därmed INTE sagt att du inte är det på andra bilder :) ).

    Men järnvärdet ska kollas ändå, det har så vitt jag vet inget med snygghet, gråa hår eller rynkor att göra.

    Fast när jag kollade mitt järnvärde i våras (eftersom jag var så förbaskat trött hela tiden och mamma tjatade hål i huvudet på mig att jag skulle göra det) så hade jag med mig barnen och läkaren frågade lite grejer och sen bara: "alltså, jag förstår om du är trött, man BLIR trött av att ha...hrm...sådana här barn"

    Jag vet inte riktigt vad hon ville säga med det men järnvärdet var bra. Tror jag.

    kram!

    SvaraRadera
  5. Hehehe, vad är det du försöker antyda? Att mina barn skulle vara ett gäng krävande filurer? Är det det du säger? Ja, låt mig uttrycka det såhär: tanken HAR slagit mig. Ofta. Fast man kan inte hitta nått om det i vårdguiden. Tyvärr :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja typ, jag tänker att om jag håller på att gå under av TVÅ, hur måste då inte livet vara med TRE???

      Men alltså. Jag försökte INTE antyda att du inte ska kolla järnvärdet. För det ska du. Och vem vet, kanske är det så att man kan ha denguefeber utan att ha feber. Vem vet.

      (fast hoppas inte)

      ps. Nej den där vårdguiden är rätt värdelös faktiskt. VÅRDguide, och ändå inte ett ord om hur man vårdar fyraåriga gnällmonster.

      Radera
  6. Gråa hårstrån eller inte, fantastiskt snygg är du i alla fall! Det är bra att du kollar upp dina värden om du inte känner dig tiptop!

    Kram Victoria

    SvaraRadera