söndag 30 september 2012

Vad säger ni barn? Ska vi inte ta å sova hela förmiddagen istället för att åka på utflykt? Det blir väl skoj?

Näe. Att sova en natt utan HjältenJimmy går inte så bra. Jag har liksom inte tid att sova, måste ju vakta barnen. Plötsligt har jag gått från trött småbarnsförälder till klarvaken lejonhona. Vartenda ljud från gatan är fientligt. Varenda rörelse i gardinen ett hot.

Vem kan sova då liksom?
 
Det märkliga är ju att Jimmy normalt sett sover som en ihjälklubbad säl, han skulle aldrigaldrigaldrig vakna om någon så kom in i sovrummet och tömde det på hela möblemanget. Ändå förlitar jag mig på honom stenhårt när han är hemma. Som att det plötsligt är hans ansvar då. Korkat faktiskt. Fast definitivt ett bättre alternativ än att göra som i natt: Vakna triljarder gånger och sedan ha svårt att somna om. Mest för att jag ville ha ett öga liiite, liiite öppet spanandes ut mot hallen, men också för att jag ville planera hur jag ska attackera skurkarna när de kommer (alltså inte OM de kommer, utan NÄR). 
 
Hrrm.
 
Jag har faktiskt aldrig påstått att jag är helt normal.
 
Sådeså.

1 kommentar:

  1. Oj oj som jag känner igen det här med att sova när man är ensam..att sova med ett öga öppet, när de kommer så gör jag såhär o om jag sover längst bort från dörren så har jag ju liiite längre tid på mig att reagera..not!
    När min gubbe är hemma så sover jag som en gris..go figure?

    SvaraRadera