söndag 16 september 2012

Lekland och svettiga mammor är en bra kombination

Om en trebarnsmor svettas typ 40 liter om dagen (I shit you not, det är verkligen så) och sedan dricker 0.5 liter vatten (ja mamma, jag vet att jag borde dricka mer) för att ersätta det som rinner ur henne (mest längs tinningarna, under näsan och på låren om ni undrar) så får hon ont i huvudet och får yrsel och blir illamående.

Ganska mycket blir hon det.
 
Och vad passar väl bättre då än att åka till ett lekland med ett gäng andra glada familjer?  För då kan storbarnen rasa av sig och lilltjejen hänga med andra mammor (sådana som inte har haft en bebis på ett tag och därmed gillar att säga "-buttibuttibuttibutti" i kapp med det lilla barnet). Samtidigt kan mamman hänga som en potatissäck över sin man och säga svagt "-Jag vill ha vatten..."
 
Så det är det vi har ägnat oss åt idag.
 Och trevligt var det, faktiskt.
 
 
 
Jag skulle uppskatta Emils antal åk i den 180 grader lutade rutschkanan till cirka 2657 stycken.
Och han är ändå mitt "lugna" barn.
 
Eller, för att citera vår favvotaxichaufför Ravim:
 
"-If me and my wife ever have a child, and she is like this one (syftar på Ines), we will never have more.
Then one is enough"
 
 
Jahapp.

1 kommentar:

  1. Besök gärna: http://allalekland.se
    Och hitta nya lekland att låta barnen leka på. Kansken ni även känner till lekland som vi inte lagt in. Tipsa oss då gärna på kontakt-sidan.

    SvaraRadera